Колкото
и да говорим за ходенето на църквата, общение с братя и сестри, участие в
различни духовни мероприятия, без лично свидетелство и на църквата в скоро
време тя угасва. Християните трябва да знаят, че общението също трябва да се
изгражда и стане единствено сред християнско общество.
Тенденцията
да се гмуркаме и да останем непрекъснато сред светско общество за привеждане на
души при Бога, може да се окаже пагубно ако цялото внимание не го отделим сред
просветените.
Марк 5
|
Нека
погледнем историята на изцеления бесноим. Нещата се свежда до това, че след
изцелението на човека, виждаме неговото желание да последва Бога. Ситуацията и
положението на този човек беше много тежка. Хората го познаваха твърде добре, за това Христос
прецени, че мястото му не е да бъде с Него в групата а да иде сред своите си и
онези, които го познаваха.
Този
човек беше опасен както за себе си, така и да останалите. Мястото му беше сред
мъртвите и гробищата. Място не предпочитано за живите. За това Христос
предпочете да го изпрати да бъде сред своите си, да им свидетелства за това
което Бог е направил в неговият живот.
Виждаме
и една друга ситуация за свидетелство , но две различно корени свидетелства и
независимо, каквото и да е било то свидетелството сред своите си е най-силно.
Йоан 4
|
1. Прочее, Когато Господ узна, че фарисеите чули, какво Исус
придобивал и кръщавал повече ученици от Иоана,
|
2. (не че сам Исус кръщаваше, а учениците Му),
|
3. напусна Юдея и отиде пак в Галилея.
|
4. И трябваше да мине през Самария.
|
5. И така, дойде в един самарийски град наречен Сихар, близо до
землището, което Яков даде на сина си Иосифа.
|
6. Там беше Якововият кладенец {Гръцки: Извор.}. Исус, прочее,
уморен от пътуване, седеше така на кладенеца. Беше около шестият час.
|
7. Дохожда една самарянка да си начерпи вода. Казва й Исус: Дай Ми
да пия.
|
8. (Защото учениците Му бяха отишли в града да купят храна).
|
9. Впрочем, самарянката му казва: Как Ти, Който си юдеин, искаш
вода от мене, която съм самарянка? (Защото юдеите не се сношават със
самаряните).
|
10. Исус в отговор й каза: Ако би знаела Божия дар, и Кой е Онзи,
Който ти казва: Дай Ми да пия, ти би поискала от Него и Той би ти дал жива
{Текуща.} вода?
|
11. Казва Му жената: Господине, нито почерпало имаш, и кладенецът
е дълбок; тогава отгде имаш живата вода?
|
12. Нима си по-голям от баща ни Якова, който ни е дал кладенеца, и
сам той е пил от него, и чадата му, и добитъкът му?
|
13. Исус в отговор й каза: Всеки, който пие от тая вода, пак ще
ожаднее;
|
14. а който пие от водата, която Аз ще му дам, няма да ожаднее до
века; но водата, която ще му дам, ще стане в него извор на вода, която извира
за вечен живот.
|
15. Казва Му жената: Господине, дай ми тая вода, за да не
ожаднявам нито да извървявам толкова път до тук да изваждам.
|
16. Казва й Исус: Иди, повикай мъжа си и дойди тука.
|
17. В отговор жената Му каза: Нямам мъж. Казва й Исус: Право каза,
че нямаш мъж;
|
18. защото петима мъже си водила, и този, който сега имаш не ти е
мъж. Това си право казала.
|
19. Казва Му жената: Господине, виждам, че Ти си пророк.
|
20. Нашите бащи в тоя хълм са се покланяли; а вие казвате, че в
Ерусалим е мястото гдето трябва да се покланяме.
|
Предишният
живот на тези хора беше лошо и това би дало много добро отражение и въздействие
на живота им.
Освен
това вижте Бог определи живота на тези хора да бъде сред своите си.
Освен
това можем и да каже, че ако в една църква престане свидетелството , тогава и
тези, които останаха може да отпаднат. За това животът ни сред тях трябва да
покаже промяната от преди и след като сме повярвали в Бога.
Спрете
ли свидетелствата – спира и вашето служение и това общество е определено на
погибел.
Нека
всяка църква и общество да реши , какво иска да бъде с тях. Дали искат те да
бъдат благословени или унищожение, от коравосърдечнието на техното сърце и
спирането на благосвестието , чрез свидетелстване.